Foton kommer!!!!
Vindroder funkar perfekt men vill optimera ytterligare.
Final solution (har Ni hört det förr
) snart färdig. Tar säkert en månad men Fabian vad bra det borde bli.
Det jag ska ändra är gejdrarna och upphissningsanordningen för Viking huvudroder.
Ska dessutom konstruera och montera en optimal återkoppling.
I sammanhanget en lätt historia efter allt arbete som jag lagt ner.
Men ärligt talat...jag har fullständigt älskat utvecklingsarbetet med vindrodret.
Så enkelt det funkar...så optimalt utan dyrt underhåll...så snabbt det reagerar.
Börjar redan kika efter nya projekt.
Vad sägs om en mast som fungerar som en elektrisk bilantenn???
Masten hissas då upp o ner hydrauliskt eller elektriskt (i nödfall manuellt).
Inte räknat på det ännu men med all sannolikhet utopisk då masten då måste vara ostagad.
Skulle iså fall innebära att masten måste vara som en smärre bropelare med en enorm vikt.
Detta i sin tur skulle innebära en mycket tung köl vägande som en lagom fet Elefant dvs 3 ton till A27.
Min Allegro 27a skulle förmodligen påminna om det berömda krigsfartyget "Monitor" under första världskriget.
Däcket låg ju där jäms med vattenytan.
Jaja...nog med dravel från min sida nu
Livet leker och på Lördag är det Alnö runt som gäller.
Hårda vindar är i skrivandets stund utlovat och dessutom västlig vilket främjar Allegron i just detta fall. Alnön går ju i Nord/sydlig riktning.
Mest halvvind och lite kryssande.