Del-till-logg-fråga...

Är det något du behöver hjälp med eller undrar om Allegro- eller Adagiobåtarna ställ din fråga här!

Del-till-logg-fråga...

Inläggav aRaindogToo » ons maj 02, 2012 16:24

Hej!

Jag tänkte höra mig för om någon vet om, och i så fall var, det går att få tag på - gamla, får man förmoda - delar till loggen på en Allegro-27:a. Och jag tänkte uttrycka frågan på ett riktigt sjöbjörns-aktigt sätt: plast-propellern som sitter på ett fäste i skrovet har liksom inga vingar kvar, bara stumpar. Vajern och mätaren har funkat som de ska fram till förra säsongen, och när jag tog upp båten i höstas insåg jag varför. Stumpar kvar bara, som sagt, av det som ska få vajern att snurra. Ja, eller hur det nu fungerar. Hursomhelst, kan man få tag på en sån där vinge/skruv i plast någonstans?

Mvh,
jonas
aRaindogToo
 
Inlägg: 3
Blev medlem: fre aug 28, 2009 05:50
Ort: Linköping

Re: Del-till-logg-fråga...

Inläggav Göran F » tor maj 03, 2012 16:04

Förmodar att det är en mekanisk sumlogg du har?
I såfall borde givaren se ut så här.
Kan det stämma?
Bilagor
givare.JPG
givare.JPG (30.91 KiB) Visad 6855 gånger
Göran F
 
Inlägg: 193
Blev medlem: tis apr 05, 2011 09:02

Re: Del-till-logg-fråga...

Inläggav aRaindogToo » tor maj 03, 2012 16:46

Hej!

Prexis, så där ser den ut.

Mvh,
jonas
aRaindogToo
 
Inlägg: 3
Blev medlem: fre aug 28, 2009 05:50
Ort: Linköping

Re: Del-till-logg-fråga...

Inläggav Göran F » tor maj 03, 2012 19:28

Då har vi hittat rätt :)
Har precis plockat bort en sådan från min dotters nyköpta, gamla, båt, instrumentet var krossat och förstört.
Hon tänkte sälja den på blocket, är du intresserad så maila mig så kan vi prata vidare.
Göran F
 
Inlägg: 193
Blev medlem: tis apr 05, 2011 09:02

Re: Del-till-logg-fråga...

Inläggav Göran F » lör maj 05, 2012 21:15

Hej Jonas,
Gick det bra ?
Göran F
 
Inlägg: 193
Blev medlem: tis apr 05, 2011 09:02

Re: Del-till-logg-fråga...

Inläggav aRaindogToo » sön maj 06, 2012 06:33

Hej igen,

Njae... Det visade sig att vajern VAR av när allt kom omkring. Tyckte väl att det var lite FÖR lätt att skjuta "propeller-delen" bakåt. Men nu har jag ju just plast-propellern, så förr eller senare får jag nog dit det igen. Men att jag ska få tag på en vajer som passar innan fredag morgon är väl kanske lite väl optipistiskt att tro. Men jag kollar runt, och sätter också min lokale mekaniker - ja, eller kompis, då - på det i veckan, han brukar kunna fixa det mesta. Och för att inte behöva dra ett nytt "ytterhölje" till vajern behöver jag väl hitta en som är EXAKT lika lång som den förra? Och de här fyrkantiga ändarna, trycker man dit dom på en existerande vajer UTAN, eller finns det sådana färdiga? Som du hör, det gick inte riktigt så smidigt som jag hade hoppats. Men som sagt, det löser sig nog.

Mvh,
jonas
aRaindogToo
 
Inlägg: 3
Blev medlem: fre aug 28, 2009 05:50
Ort: Linköping


Återgå till Frågor (Klicka här för att se alla inlägg)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 61 gäster

cron