Ritningar!

Är det något du behöver hjälp med eller undrar om Allegro- eller Adagiobåtarna ställ din fråga här!

Ritningar!

Inläggav S237 » ons okt 06, 2010 20:57

Hej på er alla!
Jag eftersöker ritningar och bilder från alla Allegro 27 ägare som har låtit tillverka pulpit, pushpit eller peke!
Jag tycker att det vore mycket intressant om materialet kunde läggas ut på klubbens hemsida, i tipsboken eller i klubbtidningen! Jag vet att många, som jag, är på gång att införskaffa en bättre pulpit, pushpit eller peke!
Våra båtar är ju inga ungdomar och många känner nog, som jag, att det är dags att förnya och förbättra vissa delar!
Mvh Jonas
S237
 
Inlägg: 128
Blev medlem: sön feb 21, 2010 19:42
Ort: Kalmar

Re: Ritningar!

Inläggav Fågel Blå » lör dec 04, 2010 08:53

Eftersom jag har två A27-projekt; en äldre S 115, Fågel Blå, som jag ska totalrenovera både ut-och invändigt. Den är byggd av Nielsens båtbyggeri och har den äldre träinredningen. Jag skulle vilja bygga om pentrydelen till den nyare med glasfibermoduler och undrar om dessa tillverkas på beställning eller om formar finns så man kan tillverka själv?
Har även sett en bild på en dinettinredning i en A 27:a som verkar ge bättre plats i ruffen. Söker ritning/mallar/bilder till en sådan.
Mitt andra A27-projekt är den nyinköpta S 239 som har en öppen opraktisk akterpulpit. Skulle vilja ha tag på en betydligt större hel akterpulpit som ger plats för stora roderutslag vid hamnmanövrering och ev kan bli ett fäste för solcell, och andra tillbehör. Har kollat på flera A27:or under sommaren och det finns många olika akterpulpits. Finns ritningar samlade någonstans för dessa? Eller kan vi samla in och lägga upp som PDF:er på hemsidan?
Fågel Blå
 
Inlägg: 18
Blev medlem: mån apr 05, 2010 08:18


Återgå till Frågor (Klicka här för att se alla inlägg)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 50 gäster

cron