Kryssförmåga Allegro 27

Är det något du behöver hjälp med eller undrar om Allegro- eller Adagiobåtarna ställ din fråga här!

Kryssförmåga Allegro 27

Inläggav Kung Kuling » mån sep 04, 2006 09:47

Tjo.
Nuvarande båten är en Vagabond 31. Förr eller senare på ålderns höst har jag tänkt skaffa mig nåt mindre. Vagabonden har ett djupgående på ca 170, den kryssar bra, slagvinklarna blir nästan 90 grader.
Blir det sämre kryssförmåga med 27ans måttliga djupgående? Är den begynnelsevek? Det lilla jag pratat med Allegro 27-ägare hart jag bara hört positivt om segelegenskaperna. Att det blir trängre med en mindre båt är ju självklart.
Är det nån som provat gennacker på 27an?
Har alltid tyckt att Allegro 27 är en väldigt vacker båt, kapabel till det mesta.
Kung Kuling
 

Vagabond 31

Inläggav Seabird » ons sep 06, 2006 21:13

Hej,
Kontakta mig när du vill sälja din Vagabond!

Mvh

Anders Mattsson
Seabird
 
Inlägg: 2
Blev medlem: fre aug 11, 2006 09:00

Inläggav Kung Kuling » tor sep 07, 2006 09:05

Det är en till salu i Danmark. Den har dubbla rullar fram och ska vara i superskick, färdig för atlanten. Jag köpte denne danske Keld´s löstagbara kutterstag med wichard pelikanhake till min båt. Han tog bort det för att sätta dit rulle även på det inre förstaget. Tror även han har skena för självslående. Detta arrangemang måste vara absolut det bästa man kan ha. I lättare vindar runt halvvind seglar man med bägge förseglen och även på plattläns förstås. Segelytan blir kanske 85 kvadrat?
Titta på köp och sälj på vagabondforumet. http://www.vagabond31.org/index.php
Jag kopierar hans annons o mail här nedan:

vagabond 31 byggenr 70 årg, 89/90 sælges
båden er komplet udrustet for langtur med meget nyt/nyere grej
segel fra 2005 og2004. mail for udrustningsliste
pris 550000. dkr
keld agesen
mail keld@agesen.dk

nb, prisen kan reduceres ved handel inden vinteroptagning
Kung Kuling
 


Återgå till Frågor (Klicka här för att se alla inlägg)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 61 gäster

cron