Renovering av toalett

Är det något du behöver hjälp med eller undrar om Allegro- eller Adagiobåtarna ställ din fråga här!

Renovering av toalett

Inläggav Bertil Ågren » sön aug 20, 2006 06:54

Jag har en toastol i min 27:a av fabrikat Wilcox Head-Mate. Det blir inte riktigt bra sug i pumpen och det droppar lite vatten vid omkastningsspaken. Är det någon som har erfarenhet av toarenovering och vet hur man kan hitta reservdelar till en Head-mate?
Bertil Ågren
 
Inlägg: 35
Blev medlem: ons feb 11, 2004 18:50

Min erfarenhet av toarenovering

Inläggav Mårten på Ivalu » sön aug 20, 2006 15:02

Hej Bertil,

jag renoverade min gamla toalett, en Brydon, i våras efter att ha hittat en packningssats på nätet, i det här fallet på http://www.drevia.se/

Det var lätt att göra men packningssatsen var dyr, c:a 700:- och resultatet inte så lysande. Visst pumpade den på ett helt nytt sätt så funktionen var OK, men visst läckage uppstod pga svårigheten att dra skruvarna i det klena plastgodset.

Strax efter att jag fixat det fann jag att man reade toaletter till ungefär samma pris på en båtfirma. Det slog mig då att det rätt ofta dyker upp just toaletter på reor i samband med jul etc, så jag skulle rekommendera dig att byta ut hela stolen. För mig hade det varit lättare.
Mårten på Ivalu
 


Återgå till Frågor (Klicka här för att se alla inlägg)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 18 gäster

cron