Historik för Allegro 27 nr 236

Är det något du behöver hjälp med eller undrar om Allegro- eller Adagiobåtarna ställ din fråga här!

Historik för Allegro 27 nr 236

Inläggav beckbyxan » ons feb 25, 2004 22:55

Jag har köpt Allegro 27 nr S-236 och undrar om någon känner till tidigare ägare, vem som byggt båten etc. Säljare till mig är Tina Harvey, Trollhättan



Mvh Steve Franzén, tele. 070 415 98 74
Seglar och äger Allegro 27 S-236, hemmahamn Oxelösund.
beckbyxan
 
Inlägg: 14
Blev medlem: ons feb 25, 2004 22:46
Ort: Oxelösund

Inläggav skaito » lör apr 03, 2004 12:37

hej

jag har kollat lite i våra gamla register och funnit att byggare var en Sven Ohlsson i Karlskrona. Han var medlem tom 1980 och båtens vidare öden har jag inte hunnit kolla. Det finns 50 Sven Ohlson i Sverige, dock ingen i Karlskrona, så det kan bli lite svårt att lokalisera vederbörande om han fortfarande lever.



möjligen har lars-olof norlin ytterligare uppgifter om förste ägaren så att han kan hittas





vänliga hälsningar





Anna-Karin/ordförande mm
skaito
 
Inlägg: 8
Blev medlem: tis mar 23, 2004 10:47

Historik

Inläggav beckbyxan » tor apr 29, 2004 21:23

Tack för svaret Anna-Karin,

jag har frågat Lars-Olof om han kan få fram vem som byggt min båt vilket är möjligt. Ägare före Tina som jag köpt båten av var John (Jonny) Fredholm, Frändefors. Har inte kollat om han går att få tag på men ska försöka. Kan det ha funnits fler ägare?



Hur ofta kommer Allegronytt, får man någon form av medlemsbevis?



Mvh Steve Franzén
Seglar och äger Allegro 27 S-236, hemmahamn Oxelösund.
beckbyxan
 
Inlägg: 14
Blev medlem: ons feb 25, 2004 22:46
Ort: Oxelösund

tidigare ägare

Inläggav skaito » lör maj 01, 2004 16:34

Hej



Som medlem i allegroklubben kommer man med i klubbens medlemsregister - det är den enda registrering som sker. Vid behov har jag ibland utfärdat intyg över att båten varit i svensk ägo sedan den byggdes (det kan jag konstatera om ägarna varit medlemmar i allegroklubben hela tiden). Detta kan ha betydelse när man seglar utomlands och inte har originalkvitton kvar. (då kan man åka på moms och andra otrevligheter). Om man behöver något intyg för annat ändamål bistår vi efter bästa förmåga.



Ett medlemsbevis kanske trots allt vore en god idé, för vi har ju en del erbjudanden som är exklusiva för allegromedlemmar, fria övernattningar i norrländska gästhamnar, rabatt på båtbatterier osv. Blir det mer sådant kanske man behöver ett litet kort.



Allegronytt kommer 4 gånger per år. Ibland med extra bilagor eller dubbelnummer.



Du är välkommen som medlem närhelst du önskar.





vänliga hälsningar



Anna-Karin Wase
skaito
 
Inlägg: 8
Blev medlem: tis mar 23, 2004 10:47


Återgå till Frågor (Klicka här för att se alla inlägg)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

cron