Hur placera gasoltub säkert i 27:a?

Är det något du behöver hjälp med eller undrar om Allegro- eller Adagiobåtarna ställ din fråga här!

Hur placera gasoltub säkert i 27:a?

Inläggav Per Rosquist » sön aug 14, 2005 09:51

Jag skulle vilja ha förslag på hur man på ett säkert sätt kan placera gasoltuben i en Allegro 27:a.



/Per r
Per Rosquist
 
Inlägg: 10
Blev medlem: lör feb 21, 2004 19:11

Inläggav OlofStenlund » lör okt 22, 2005 20:48

Det har jag också funderat på. Min gasoltub sitter under babords bänklock i sittbrunnen i en glasfiberlåda. Dränerad ut i sittbrunnen. Det känns inte så bra. Står det vatten i självlänsslangarnas böjar och/eller sittbrunnsdurken inte är gastät i så rinner ju gasolen ner i båten. Dränering bordvarts är inte möjlig, då kommer vatten in där vid krängning. Har nu skaffat ett Origo-kök istället och ska se om jag blir nöjd med den lösningen.

Har annars funderat på en placering i akterskuffen. Då skulle man kunna ha en dränering utombords eftersom "burken" då hamnar midskepps och inte under vattenlinjen vid krängning (kanske dock vid läns i kraftig sjö). Men då blir det förmodligen krav på rördragningar. Och sällan att man stänger av huvudkranen som nu är lätt att nå från pentryt. Skulle vara intressant att höra andras erfarenheter.
Olof, K 25 S 143, Filippa
OlofStenlund
 
Inlägg: 29
Blev medlem: sön jul 18, 2004 19:34
Ort: Olof, Kungälv

Inläggav per » fre mar 17, 2006 22:55

Hej!



Jag vill väcka frågan som Per Rosenquist ställde i oktober, var har ni placerat gasoltuben i er 27:a.



MVH Per______/)___/)_____/)__
Per Hjelm K25 Laguna S 232
per
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tor feb 05, 2004 16:49
Ort: Stockholm


Återgå till Frågor (Klicka här för att se alla inlägg)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

cron